Promotie

In het hart van Brussel voelt men het eigen hart kloppen. Vooral in haar winkels…

Wil je je zaak laten schitteren? Door je zaak te promoten in de media, op sociale netwerken en op onze websites, en via onze specifieke acties het hele jaar door, doen we er alles aan om zoveel mogelijk mensen je Brusselse pareltje te laten ontdekken, want je bent geweldig!

PROMOTIEACTIES

Communicatie via verschillende kanalen, acties in handelszaken, versterking van bestaande evenementen of opleidingen: we zetten al onze middelen in om het Brusselse commerciële aanbod en zijn handelswijken te promoten.

Versterking van evenementen

We versterken bestaande evenementen op het grondgebied van de Stad Brussel door er de handelszaken die overeenkomen met het thema (boekenwinkels voor de Boekenbeurs bijvoorbeeld) in op te nemen of door de wijk op te nemen waarin het evenement plaatsvindt (rond de Grote Markt als er bijvoorbeeld het Bloementapijt is).
Enkele concrete voorbeelden: boekenbeurs, stripfestival, Pride, Design September, Fifty Lab, Jacqueries, Bloementapijt…

Promotie van de bestemmingshandel

Het hele jaar door verschillende thema’s (ambachten, mode, tweedehands, welzijn, gastronomie, muziek, literatuur… en nog veel meer!)

Organisatie van promotieacties

Het hele jaar door voeren we via onze “Localguide.brussels”-kanalen gerichte communicatiecampagnes over geselecteerde handelszaken (Handelslabels, verjaardagen of openingen van handelszaken) of algemene commerciële evenementen (Local Friday)

Commerciële revitalisering & thematische versiering van winkelstraten

We werken aan het toegankelijker maken van handelswijken, met bewegwijzering (borden, reclame bij stations, op trams, enz.) en we werken ook aan projecten om winkelstraten te versieren, zoals muurschilderingen zoals de nieuwe muurschildering van Jef Aerosol in de Marollen of de lichtprojectie “Rivier in de straat” in de Kolenmarkt.

Opleidingen & begeleiding

We bieden handelaars uiteenlopende opleidingen waaronder beheer van sociale netwerken, grafische ontwerptools, websitebeheer, enz.

Ondersteuning van handelszaken tijdens werven

We ondersteunen handelswijken die door werven getroffen worden door te werken aan bewegwijzering (Toegankelijke handelszaken) of door de werf aan te kleden met beeldmateriaal dat de identiteit van de wijk uitdraagt.

 

Promotie van ambulante handelszaken

We zorgen voor de promotie via verschillende kanalen van de verschillende Brusselse markten en coördineren de communicatie en zichtbaarheid van de Zuidfoor.

Promotie van handelswijken

We ontwerpen promotiecampagnes en evenementen in samenwerking met de handelsverenigingen.

ONZE HUIDIGE ACTIES

Ontdek al onze huidige promotieacties:

Ben je in 2024 of begin 2025 een handelszaak gestart in de Stad Brussel? Kom dan langs op 10 maart 2025 vanaf 19u in het Stadhuis op de Grote Markt voor een netwerkevent. Maak kennis met andere nieuwe handelaars en de verschillende diensten waar je recht op hebt....

Dit jaar doen meer dan 30 handelaars mee aan de Valentijnscampagne! Het idee? Hun klanten kunnen meedoen aan een wedstrijd om een waardebon van €50 te winnen die ze in de deelnemende winkels kunnen besteden. Hoe kunnen ze winnen? Door een Valentijnskaart mee te nemen...

Bij de vzw Entreprendre Bruxelles doen we er alles aan om de toegankelijkheid en kwaliteit van de Brusselse handelszaken te promoten via gerichte stedelijke affichagecampagnes. Misschien hebt u onze initiatieven al opgemerkt: affiches in het station Brussel-Zuid die...

Ambachtslieden staan dit eindejaar in de schijnwerpers! De vzw steunt hen door een grote multikanaalcommunicatiecampagne te lanceren en partnerschappen te onderhandelen met Wecandoo, hét platform bij uitstek voor het boeken van ambachtelijke workshops. Er is ook een...

EMILE IS TERUG… MET NIEUWE ROUTES! Na meer dan 1000 deelnemers aan de “Emile à la Dalle”-routes deze zomer, wilde Entreprendre Bruxelles niet stoppen en een nieuw initiatief voorstellen om Brussel en zijn kwaliteitszaken op een speelse manier te laten ontdekken....

Om de vele handelszaken in de Europese wijk te promoten, bedachten we een stickercampagne op de trappen aan de uitgangen van het metrostation Schuman. De zinnen zijn bedacht in samenwerking met de plaatselijke handelaarsvereniging. Wilt u ook uw lokale winkels...

Vanaf 6 september kunnen klanten van deelnemende restaurants in de wijkvan de Voetganger Zone een nieuw bier proeven dat in samenwerking met de vereniging Bières de Quartiers ontwikkeld was. Het project is gecoördineerd door Ondernemen Brussel, die samen met de...

De Stad Brussel biedt 1 uur gratis parkeren aan in onze partnerparkings voor klanten van bedrijven in de Stad Brussel. Met meer dan 10.000 beschikbare parkeerplaatsen kunnen klanten er zeker van zijn dat ze een parkeerplaats vinden op een boogscheut van hun favoriete winkel.

Ondernemen wil de handelaars van de Stad Brussel ondersteunen tijdens de verschillende bouwwerven en werken die plaatsvinden in de straten van hun buurt, hetzij via communicatie over hun bouwwerf, via de verfraaiing van de bouwplaats dankzij decoratieve dekzeilen of via andere evenementen en promoties opgezet.

Hoe kan je als vzw een subsidie aanvragen bij de Stad ?

De Stad Brussel kan via een subsidie financiële steu aan handelaarsverenigingen (vzw’s) geven, of elke andere rechtsvorm, die hun wijken willen dynamiseren met activiteiten en evenementen.

Met deze financiële steun kunnen organisatoren de last verlichten van de organisatie van activiteiten die ontmoetingen, communicatie, het buurtleven en de lokale economie bevorderen.

Hoe vraag ik een subsidie aan?

👉🏼 Vul onderstaand formulier in en stuur het naar de afdeling Handel.

🙏🏻 Entreprendre staat natuurlijk tot je beschikking voor alle hulp die je nodig hebt bij je aanvraag, dus aarzel niet om bij ons terug te komen!

Promotie

Het team

Katia
Noémi
Aline