Promotie

In het hart van Brussel voelt men het eigen hart kloppen. Vooral in haar winkels…

Wil je je zaak laten schitteren? Door je zaak te promoten in de media, op sociale netwerken en op onze websites, en via onze specifieke acties het hele jaar door, doen we er alles aan om zoveel mogelijk mensen je Brusselse pareltje te laten ontdekken, want je bent geweldig!

PROMOTIEACTIES

Communicatie via verschillende kanalen, acties in handelszaken, versterking van bestaande evenementen of opleidingen: we zetten al onze middelen in om het Brusselse commerciële aanbod en zijn handelswijken te promoten.

Versterking van evenementen

We versterken bestaande evenementen op het grondgebied van de Stad Brussel door er de handelszaken die overeenkomen met het thema (boekenwinkels voor de Boekenbeurs bijvoorbeeld) in op te nemen of door de wijk op te nemen waarin het evenement plaatsvindt (rond de Grote Markt als er bijvoorbeeld het Bloementapijt is).
Enkele concrete voorbeelden: boekenbeurs, stripfestival, Pride, Design September, Fifty Lab, Jacqueries, Bloementapijt…

Promotie van de bestemmingshandel

Het hele jaar door verschillende thema’s (ambachten, mode, tweedehands, welzijn, gastronomie, muziek, literatuur… en nog veel meer!)

Organisatie van promotieacties

Het hele jaar door voeren we via onze “Localguide.brussels”-kanalen gerichte communicatiecampagnes over geselecteerde handelszaken (Handelslabels, verjaardagen of openingen van handelszaken) of algemene commerciële evenementen (Local Friday)

Commerciële revitalisering & thematische versiering van winkelstraten

We werken aan het toegankelijker maken van handelswijken, met bewegwijzering (borden, reclame bij stations, op trams, enz.) en we werken ook aan projecten om winkelstraten te versieren, zoals muurschilderingen zoals de nieuwe muurschildering van Jef Aerosol in de Marollen of de lichtprojectie “Rivier in de straat” in de Kolenmarkt.

Opleidingen & begeleiding

We bieden handelaars uiteenlopende opleidingen waaronder beheer van sociale netwerken, grafische ontwerptools, websitebeheer, enz.

Ondersteuning van handelszaken tijdens werven

We ondersteunen handelswijken die door werven getroffen worden door te werken aan bewegwijzering (Toegankelijke handelszaken) of door de werf aan te kleden met beeldmateriaal dat de identiteit van de wijk uitdraagt.

 

Promotie van ambulante handelszaken

We zorgen voor de promotie via verschillende kanalen van de verschillende Brusselse markten en coördineren de communicatie en zichtbaarheid van de Zuidfoor.

Promotie van handelswijken

We ontwerpen promotiecampagnes en evenementen in samenwerking met de handelsverenigingen.

ONZE HUIDIGE ACTIES

Ontdek al onze huidige promotieacties:

Bij de vzw Entreprendre Bruxelles doen we er alles aan om de toegankelijkheid en kwaliteit van de Brusselse handelszaken te promoten via gerichte stedelijke affichagecampagnes. Misschien hebt u onze initiatieven al opgemerkt: affiches in het station Brussel-Zuid die...

Een nieuwe kerstmarkt, op initiatief van Ondernemen en de handelaars uit de buurt, maakt zijn opwachting in het dorp Neder-Over-Heembeek! De vzw heeft een reeks activiteiten opgezet om jong en oud naar de wijk te trekken om in goed gezelschap van de eindejaarsfeesten...

Ambachtslieden staan dit eindejaar in de schijnwerpers! De vzw steunt hen door een grote multikanaalcommunicatiecampagne te lanceren en partnerschappen te onderhandelen met Wecandoo, hét platform bij uitstek voor het boeken van ambachtelijke workshops. Er is ook een...

EMILE IS TERUG… MET NIEUWE ROUTES! Na meer dan 1000 deelnemers aan de “Emile à la Dalle”-routes deze zomer, wilde Entreprendre Bruxelles niet stoppen en een nieuw initiatief voorstellen om Brussel en zijn kwaliteitszaken op een speelse manier te laten ontdekken....

Na het succes van de vorige editie, organiseren we opnieuw openbare lezingen in winkels in het kader van de campagne ‘Lisez-vous le Belge’, in samenwerking met La Foire du Livre. Lezers worden uitgenodigd om handelzaken te bezoeken en boeken te delen die een link...

Binnen 1 maand is het alweer Black Friday. Tijdens dit grootschalige commerciële evenement zetten we promoties van lokale handelszaken in de kijker via: affiches op straat sociale media een persbericht radio stickers op etalages Bovendien ontvangen handelaars cadeaus...

Om de vele handelszaken in de Europese wijk te promoten, bedachten we een stickercampagne op de trappen aan de uitgangen van het metrostation Schuman. De zinnen zijn bedacht in samenwerking met de plaatselijke handelaarsvereniging. Wilt u ook uw lokale winkels...

Van september tot december zal Ondernemen Brussel verschillende merken en projecten ontvangen in een lokaal in het hart van de Dansaertwijk. Gelegen in het hart van de Antoine Dansaertwijk, op nummer 121, is Local 121 een tijdelijke ruimte van 120 m² die open is tot...

Vanaf 6 september kunnen klanten van deelnemende restaurants in de wijkvan de Voetganger Zone een nieuw bier proeven dat in samenwerking met de vereniging Bières de Quartiers ontwikkeld was. Het project is gecoördineerd door Ondernemen Brussel, die samen met de...

De Stad Brussel biedt 1 uur gratis parkeren aan in onze partnerparkings voor klanten van bedrijven in de Stad Brussel. Met meer dan 10.000 beschikbare parkeerplaatsen kunnen klanten er zeker van zijn dat ze een parkeerplaats vinden op een boogscheut van hun favoriete winkel.

Ondernemen wil de handelaars van de Stad Brussel ondersteunen tijdens de verschillende bouwwerven en werken die plaatsvinden in de straten van hun buurt, hetzij via communicatie over hun bouwwerf, via de verfraaiing van de bouwplaats dankzij decoratieve dekzeilen of via andere evenementen en promoties opgezet.

Promotie

Het team

Katia
Noémi
Aline